Regulamin Sklepu

Sklep internetowy, działający pod adresem:  www.meraserw5.pl prowadzony jest przez firmę Meraserw-5 s.c. z siedzibą w Szczecinie  przy ul. Gen.Józefa Bema 5 , 70-312 Szczecin wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przez Prezydenta miasta Szczecin. 

Numer Identyfikacji podatkowej NIP 852-252-37-29 , NIP EU PL8522523729, nr Regon 320447325, , 

Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.

Oferta sklepu jest ograniczona terytorialnie tylko do terenu Polski.

1. Rejestracja w sklepie:

Dokonywanie zakupów w sklepie wymaga rejestracji. W tym celu należy wypełnić Formularz Rejestracyjny, w którym wypełniamy pola niezbędne do właściwej realizacji zamówienia (tj. imię i nazwisko, adres, telefon, e-mail). Wypełnienie Formularza Rejestracyjnego nie zobowiązuje do składania zamówień.

Mimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że publikowane dane techniczne nie zawierają błędów, które nie mogą być jednak podstawą do roszczeń. Wygląd przyrządów może nieznacznie odbiegać od prezentowanych na zdjęciach. Podane ceny mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

2. Koszyk i zamówienia:

Przy każdym produkcie znajduje się przycisk KUPUJ. Należy kliknąć na to pole, aby dany produkt znalazł się w koszyku z zakupami. Zawartość koszyka można zobaczyć za każdym razem, gdy wkłada się do niego kolejny produkt lub po kliknięciu na ikonę "Twój koszyk".Pozwala to na kontrolę swoich zakupów. W każdej chwili można zmienić ilość zamawianych produktów lub zrezygnować z nich całkowicie. Aby zrealizować swoje zamówienie, wystarczy kliknąć na ZAMÓW. Dopóki nie zostaną wykonane wszystkie kroki zamówienia możliwa jest rezygnacja z zakupów lub dokonanie zmian w zamówieniu. W ciągu kilku minut Kupujący otrzyma e-mail z listą zakupionych towarów. UWAGA! Jeżeli w otrzymanym e-mailu znajduje się jakikolwiek błąd związany z ilością zamawianego towaru bądź danymi adresowymi prosimy o niezwłoczną informację pod adres  handel@meraserw5.pl

 

3. Przyjmowanie zamówień:

Zamówienia są przyjmowane poprzez sklep internetowy: www.meraserw5.pl   

4. Realizacja:

Przez realizację zamówienia rozumie się przekazanie przesyłki z zamówionym towarem firmie spedycyjnej.
Po złożeniu zamówienia klient dostaje e-mailem informację o jego przyjęciu. Otrzymanie e-maila z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia nie jest jednoznaczne z wysłaniem paczki.
Czas realizacji jest to czas, który upływa od złożenia zamówienia do chwili wysłania zamówionych towarów ze sklepu, przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po skompletowaniu całości.

5. Faktura VAT:

Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT. Faktura VAT wystawiana jest w chwili, gdy zamawiane przez klienta towary są skompletowane i gotowe do wysyłki.
W przypadku wybrania płatności PRZEDPŁATA, do klienta wysyłana jest faktura proforma na podstawie, której dokonuje on płatności na podane konto bankowe.

6. Zmiany w zamówieniu:

Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu lub wycofać złożone zamówienie do momentu wystawienia faktury telefonicznie (+48 91) 484-21-55 faksem (+48 91) 484-09-86 lub e-mailem pod adresem: handel@meraserw5.pl

7. Ceny:

Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich. Przy każdym artykule podajemy dwie ceny: netto(bez podatku VAT)oraz cenę BRUTTO (zawierają podatek od towarów i usług VAT). Cena podana przy każdym towarze jest wyłącznie informacją handlową i nie jest ofertą w myśl art. 66, par 1 Kodeksu Cywilnego. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w sklepie, możliwości wystąpienia błędnych cen , wprowadzania nowych towarów do sklepu internetowego, usuwania towarów ze sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. Informacja o różnicy w cenie pomiędzy ceną w sklepie a ceną w bazie sprzedaży, w przypadku jej wystąpienia, będzie przekazana zamawiającemu do akceptacji przed realizacją zamówienia.

8. Przesyłki, odbiór towarów:

Przesyłki są realizowane za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL Parcel Polska.
Przesyłka kurierska o czasie dostawy jednego dnia roboczego z uwzględnieniem ewentualnych czynników zewnętrznych nie pozwalających na wykonanie usługi w wyznaczonym czasie (warunki atmosferyczne, blokady dróg, itp.).

Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez klienta i określony w zamówieniu sposób. Wysokość opłat za przesyłki ustala punkt 9 regulaminu.

Istnieje też opcja odbioru osobistego w naszej siedzibie w godz. 8.30-17 od poniedziałku do piątku oraz w godz .10-13 w soboty.

9. Opłaty za przesyłki:

Zamówienia o wartościu powyżej 1000 zł netto (1230 zł brutto)wysyłamy na nasz koszt firmą kurierską DHL.
Koszt przesyłki kurierskiej DHL wynosi:

15zł+VAT 23%=18,45zł brutto (przedpłata na konto/przelew , DotPay)

20zł+VAT 23%=24,60 zł brutto (za pobraniem).

UWAGA! Jeżeli łączna waga zamówionych towarów przekracza 50 kg koszt przesyłki ustalany jest indywidualnie.

10. Formy płatności:

Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:

-szybka płatność za pośrednictwem platformy DotPay

-przedpłata na konto po otrzymaniu faktury proforma ( zwykły przelew)

-przy odbiorze za pobraniem: należność pobiera kurier DHL

-przelewem bankowym na konto sklepu (dla stałych klientów)

-gotówką : osobiście przy odbiorze towaru w siedzibie firmy

11. Zwroty:

Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny klient może zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany ani nie został w żaden sposób uszkodzony. Zwracany towar należy odesłać razem z otrzymaną wraz z nim fakturą. Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 7 dni roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta. Koszt dostawy i odesłania towaru nie podlega zwrotowi.

Zgodnie z w/w ustawa zwroty dotyczą tylko osób  fizycznych dlatego od dnia 1 stycznia  2017 roku, firma Meraserw-5  zaprzestaje sprzedaży produktów i usług osobom fizycznym. Sprzedaż produktów i usług będzie prowadzona wyłącznie dla firm i instytucji. 

12. Gwarancja:

Wszystkie towary dostępne w sklepie objęte są gwarancją Producenta lub Importera.

13. Reklamacje:

Wszelkie uwagi dotyczące jakości sprzedawanych przez nas produktów, sposobu obsługi i niezgodności między stanem faktycznym a fakturą, prosimy zgłaszać w formie pisemnej do naszego Działu Handlowego na adres: handel@meraserw5.pl

 
Zwrotów wadliwych i omyłkowo dostarczonych towarów, prosimy dokonywać wyłącznie za pomocą przesyłki bez pobrania kurierem DHL na Koszt Meraserw-5 podając nasz numer klienta:1278048. Podstawą do dokonania zwrotu może być również dostarczenie przez naszą firmę produktów o znacząco innych parametrach niż te opisane w naszym katalogu. Po otrzymaniu paczki ze zwróconym towarem, badamy zasadność danej reklamacji i w przypadku jej uznania, odsyłamy pieniądze przelewem bankowym. Prosimy pamiętać, by wraz z przesyłką reklamacyjną dostarczyć nam dokładny opis przyczyn reklamacji oraz kopię dokumentu zakupu. Termin odpowiedzi na reklamację wynosi 7 dni roboczych.
Reklamacje ilościowe prosimy zgłaszać nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki.
Odpowiedzialność Meraserw-5. za dostarczenie wadliwych produktów jest ograniczona do wymiany towaru lub zwrotu zapłaconej kwoty. Klienci nie prowadzący działalności gospodarczej i będący w świetle obowiązujących przepisów konsumentami, mają prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez jakichkolwiek dodatkowych opłat i podania przyczyny zwrotu.
Zwracany towar nie może nosić jakichkolwiek śladów używania lub zniszczenia i musi być odesłany w oryginalnym opakowaniu również bez śladów uszkodzenia.
Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.

Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych towarów i/lub przesyłki powstałych podczas transportu będą rozpatrywane pod warunkiem spisania w obecności kuriera protokołu reklamacyjnego w momencie dostawy towaru.

Odpowiedzialność Meraserw-5 z tytułu umowy sprzedaży ograniczona jest do ceny zakupu Towaru.

14. Ochrona danych osobowych:

Składając zamówienie w Sklepie Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie: www.meraserw5.pl  oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji zamówień. Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. "O ochronie danych osobowych" (Dz.U. Nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.

Dane osobowe będą przetwarzane przez firmę Meraserw-5 z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa, które określono w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Ochronie Danych Osobowych. Dane osobowe nie będą udostępniane osobom trzecim. Nie będą one również wykorzystywane do wysłania jakichkolwiek materiałów reklamowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, klientowi przysługuje prawo do ich wglądu, jak również możliwość ich poprawiania i usuwania.

Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na naszej stronie. 

zespół: Meraserw-5


Polityka cookies

Prawa autorskie oraz źródło informacji: http://wszystkoociasteczkach.pl/
  

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu www.meraserw5.pl  firma Meraserw-5 s.c. 70-312 Szczecin , ul.Gen.Józefa Bema 5.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; 

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 

c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; 

  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; 

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu; 

c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; 

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; 

e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. 

  1. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  2. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  3. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  4. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem: http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Informacje Prawne

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. 

W plikach „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego. 

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu plików „cookies”. 

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach. 

Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. 

Co nam dają pliki cookies?

Dzięki plikom „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu. 

Pliki „cookies”: 

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.

Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb. 

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość; 

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe pliki przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te pliki są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie. 

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te pliki pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj plików zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe pliki cookie są również nazywane jako tzw. śledzące pliki „cookie” (ang. tracking cookies). 

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Te pliki pozwalają dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych plików można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków. 

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania plikami „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość: 

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów plików „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.

Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych. 

Podstawa prawna

Przyjęcie procedury pozyskiwania zgody na stosowanie plików cookies wynika z przepisów znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego, która wchodzi w życie 22 marca 2013 roku. Nowelizacja ta bazuje na ogólnych wytycznych Parlamentu Europejskiego, jednak poszczególne kraje Unii Europejskiej samodzielnie wypracowują przepisy szczegółowe. Podobna nowelizacja, jaka ma miejsce teraz w Polsce, nastąpiła już w innych krajach europejskich, jak Wielka Brytania czy Francja. 

Najważniejszą zmianą w Prawie Telekomunikacyjnym zarówno z punktu widzenia użytkowników sieci, jak i przedsiębiorców z branży internetowej, jest art. 173 dotyczący plików cookies („ciasteczek”). Celem tej zmiany jest zwiększenie świadomości internautów na temat stosowanych technologii gwarantujących dostarczanie treści lepiej dostosowane do ich preferencji i zainteresowań. Obowiązująca od 22 marca procedura zakłada potrzebę uzyskania przez właścicieli serwisów internetowych zgody internautów na przechowywanie i stosowanie plików cookies. Zgoda ta może być wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki bądź aplikacji, w takiej sytuacji serwisy internetowe muszą uprzednio poinformować internautów o stosowaniu plików cookies. 

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w trosce o sprawny przebieg wdrożenia nowych przepisów oraz dbając o edukację internautów przygotował zestaw wytycznych dla serwisów pomagających im w wywiązaniu się z nowych obowiązków, a do internautów stworzył stronę www.wszystkoociasteczkach.pl, która pełniej tłumaczy mechanizmy związane z plikami cookies. 

Z pełnym brzmieniem znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego można się zapoznać na stronie: http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2012/1445

Jeżeli jednak zdecydujesz się skorzystać z OPT-OUT i w swojej przeglądarce zablokujesz ciasteczka, pamiętaj, że wszystkie udogodnienia przestaną funkcjonować. 

 

Bez aktywnych ciasteczek: 

1. Twój koszyk

Twój koszyk w jakimkolwiek sklepie nie będzie pamiętał przedmiotów, jakie wybrałeś. 

W praktyce: każdorazowo wymusi to na Tobie wprowadzanie towarów na nowo.
 
2. Formularze

Formularze logowania oraz pola haseł nie będą pamiętały Twoich danych. 

W praktyce: wymusi każdorazowo logowanie się na nowo i pamiętanie wszystkich swoich haseł, może spowodować podanie hasła trojanom kradnącym nasze hasła.
 
3. Wygoda przeglądania

Strony internetowe nie będą pamiętały Twoich ustawień języka, strefy czasowej czy obszaru licencyjnego praw autorskich . 

W praktyce: jakość i funkcjonalność korzystania z Internetu spadnie, może też spowodować brak dostępu do niektórych treści w Internecie.
 
4. Preferencje

Strony internetowe nie zapamiętają Twoich preferencji co do rozdzielczości ekrany, co utrudni Ci funkcjonalne korzystanie z nich. 

W praktyce: wymagać będzie każdorazowego ustawiania preferencji przeglądania stron internetowych.
 
5. Niedopasowanie treści

Większość reklam będzie niedopasowana do Twoich zainteresowań, zwyczajów czy preferencji 

W praktyce: reklamy na stronach internetowych nie będą mogły być w żaden sposób dostosowane do Twoich preferencji, spowoduje to szum reklamowy i zasyp ofertami nie przeznaczonymi dla Ciebie.
 
Zanim podejmiesz decyzję pomyśl, jak lubisz korzystać z Internetu bezpiecznie i wygodnie? 

Zmieniony ( 31.08.2016. )